12 Aralık 2018 Çarşamba



Temel Eğitimde İnsan Hakları,Yurttaşlık ve Demokrasi Eğitimi


2018 Yılının Aralık ayında başlayan projemiz 2019 Aralık ayında sona erecek olup toplam süresi 12 aydır.

Projede yer alan eğitimciler, Belediye İlkokulu personelleri ve Belediye İlkokulu öğrencilerinden oluşmaktadır.

İnsanı insan yapan onun değerleridir. İnsan değer atfeden, değer üreten ve değer gören bir varlıktır. İşte insan hakları konusunun önemi, insanın başlı başına bir değer olmasından kaynaklanmaktadır. Kişinin doğumu ile başlayan ve ölümü ile sonlanan “insan hakları” her yaştaki, her gelir grubundaki, her eğitim aralığındaki, her meslekteki bireyi yakından ilgilendirmektedir. İnsan hakları genel olarak, insan onurunu korumayı, insanın maddi ve manevi gelişmesini sağlamayı amaçlayan haklardır. İnsan hakları bireylerin yalnızca insan olmaktan dolayı kazandıkları haklar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu amaçla bakanlık insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ile ilgili değerlerin küçük yaşlardan başlayarak ve müstakil bir ders içeriği ile kazandırılmasını bir gereklilik olarak görmüştür. 2015-2016 eğitim-öğretim yılından itibaren ilkokul 4. sınıflarda “İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi " dersi okutulmaya başlanmıştır. Temel Eğitimin 4. sınıfında okutulacak "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi"  ile öğrencilere 29 kazanımın verilmesi hedeflenmiştir. Önceki yıllarda branş öğretmenleri tarafından verilen dersin kazanımları, artık sınıf öğretmenleri tarafından verilecektir. Bu durum sınıf öğretmenleri adına ciddi bir yeterlilik sorununu beraberinde getirmiştir. Okulumuzdaki 12 sınıf öğretmenine uyguladığımız ankette ve 4. sınıflarda dersi okutan 4 öğretmenimizle yüz yüze yaptığımız görüşmelerde de yeterlilik sorununu tespit ettik. Çünkü öğretmenlerimiz üniversite programlarında bu dersin öğretimiyle ilgili bir eğitim almamışlardır. Milli Eğitim Bakanlığı, il ve ilçe  Milli Eğitim Müdürlükleri bu dersin öğretimiyle ilgili henüz, hizmet içi eğitim ve eğitim seminerleri düzenlemediğinden dolayı öğretmen yeterliliği istenen seviyeye getirilememiştir. Dolayısıyla İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi kazanımları öğrencilere gereği gibi verilememektedir. Bu durum beklenilen öğrenci davranışlarının istendik düzeyde gerçekleşmesini engelleyerek, sonraki yıllarda toplumsal problemlere neden olabilir.
Biz okul olarak bu sorunu Hollanda'da alacağımız eğitim kursuyla, öğretmen yeterliliğimizi arttırarak çözmek istedik. Bu amaçla okul personelinin hareketliliğini içeren bu projemizi hazırladık. Toplamda 6 katılımcıyla Hollanda'nın Alkmaar şehrinde bulunan Ourfield Eğitim Kurumunda, 5 gün boyunca insan hakları, demokrasi ve vatandaşlık konularında kurs alacağız.. Ayrıca bu kursumuzda katılımcılarımız insan hakları ve demokrasi alanındaki ortak kazanımlarımızın öğretilmesiyle ilgili yetkinlik kazanacaklar, iyi uygulamaları transfer edeceklerdir. Böylece insan hakları ve demokrasi konusunda alan okur yazarı olacak öğretmenlerimiz okullarında, bölgelerinde eğitimsel liderlik rolü üstleneceklerdir.  Öğretmenlerimiz "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi"ni amacına uygun işleyerek öğrencilerin insan haklarına saygılı, vatandaşlık bilinci gelişmiş ve demokratik olgunluğa ulaşmış katılımcı bireyler olarak hayata atılmalarını sağlamış olacaklardır. Katılımcılarımız okulumuzda fiilen derse giren ilkokul öğretmenleridir. Hareketlilik Haziran 2019 tarihinde  Hollanda'ya gerçekleştirilecektir.

Öğretmenlerimiz dersteki iyi uygulamaları gözlemleyerek ve bunları derslerinde uygulayarak Avrupa standartlarında eğitim vereceklerdir. Ayrıca öğretmenlerimiz müfredatın gelişmesine katkıda bulunarak farklı yöntemler edinecek ve derslerinde kullanmak üzere materyal tasarlayacaklar ve bu materyalleri derslerinde kullanacaklardır. Bu projeyle Belediye İlkokulu öğrencileri insan hakları konusunda bireysel farklılıklara hoşgörü ile yaklaşan, insan haklarına saygılı,21. yüzyıla ayak uyduran, demokratik olma bilincine sahip bireyler olacaklardır. Kurumumuz bu konuda yaptığı çalışmalarla ilçemizdeki diğer okullara örnek olacak ve çağdaş seviyede eğitim veren lider bir kurum haline gelecektir.



•             Proje yürütme ekibinin oluşturulması ve iş bölümünün yapılması
•             Okul personeliyle proje başlangıç toplantısının yapılması
•             Proje kabulünün yerel yazılı ve sözlü basın araçlarıyla duyurulması
•             Proje web sayfasının oluşturulması
•             Okulumuzdaki öğretmen ve 4.sınıf öğrencilerine tutum anketi yapılması
•             Katılımcılara dil desteği amaçlı Halk Eğitim Merkezi bünyesinde açılacak olan                         Temel  Düzey Pratik İngilizce kursu
•             Kurum müdürleri toplantısında proje bilgilendirilmesi yapılması
•             Projenin E-twinning ve okul eğitimi School Gateway platformuna yüklenmesi
•             Proje broşür ve afişlerinin hazırlanması
•             Proje panosunun hazırlanması
•             İlçe Milli Eğitime ve Kaymakamlığa ziyaretlerin yapılması ve proje ile ilgili                              bilgilerin verilmesi
•             Proje ile ilgili poster hazırlanması
•             Proje süresince işbirliği yapılacak kurumların ziyareti
•             Konuyla ilgili skeçler dramalar yapılması
•             Demokrasi şenliği yapılması
•             Hollanda’daki faaliyet öncesi katılımcılarla beklenti durum anketi
•             Eğitim bölgemizdeki 4.sınıf okutacak öğretmenlere seminer düzenlenmesi
•             Velilere bilgilendirme semineri düzenlenmesi
•             Faaliyet haftasından sonra eğitim bölgemizdeki okullara proje çıktılarının                                 paylaşılması
•             Proje faaliyet haftası videolarının hazırlanması
•             Katılımcılarla faaliyet haftasının değerlendirilmesinin yapılması ve                                            raporun yazılması
•             Proje ile ilgili film yapılması ve youtube ,okul web sitesine ,EBA ‘ya ve                                      Proje Results sitesine yüklenmesi
•             Proje sonrası ‘’Mesleki Gelişime Katkı’’ konulu anketin yapılması
•             Proje boyunca elde edilen kazanımların derste uygulanması ile  ilgili                                          rapor yazılması
•             Katılımcılarla sonuç değerlendirme anketinin yapılması
•             Eğitim sonrası etkinlik materyallerinin nasıl kullanılacağının                                                     bilgilendirilmesinin yapılması
•             Yerel basında proje çıktılarının yayınlanması
•             Proje el kitapçığının oluşturulması EBA’ya yüklenmesi
•             Proje resim sergisinin yapılması
•             Proje raporunun yazılması

S.N
ADI SOYADI
ÜNVANI
1.
Altan SAĞIR
Okul Müdürü
2.
Cemal DEMİR
Müdür Yrd.
3.
Mehmet YİĞİT
Sınıf Öğretmeni
4.
Gülay DEMİRGÜL
Sınıf Öğretmeni
5.
Mehtap ÇANTA
Sınıf Öğretmeni
6.
Uğur GÜNGÖR
Bilişim Öğretmeni

1 yorum: