Temel Eğitimde İnsan Hakları,Yurttaşlık ve Demokrasi Eğitimi
2018 Yılının Aralık ayında başlayan projemiz 2019 Aralık ayında sona erecek olup toplam süresi 12 aydır.
Projede yer alan eğitimciler, Belediye İlkokulu personelleri ve Belediye İlkokulu öğrencilerinden oluşmaktadır.
İnsanı insan yapan onun
değerleridir. İnsan değer atfeden, değer üreten ve değer gören bir varlıktır.
İşte insan hakları konusunun önemi, insanın başlı başına bir değer olmasından
kaynaklanmaktadır. Kişinin doğumu ile başlayan ve ölümü ile sonlanan “insan
hakları” her yaştaki, her gelir grubundaki, her eğitim aralığındaki, her
meslekteki bireyi yakından ilgilendirmektedir. İnsan hakları genel olarak,
insan onurunu korumayı, insanın maddi ve manevi gelişmesini sağlamayı amaçlayan
haklardır. İnsan hakları bireylerin yalnızca insan olmaktan dolayı kazandıkları
haklar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu amaçla bakanlık insan hakları,
yurttaşlık ve demokrasi ile ilgili değerlerin küçük yaşlardan başlayarak ve
müstakil bir ders içeriği ile kazandırılmasını bir gereklilik olarak görmüştür.
2015-2016 eğitim-öğretim yılından itibaren ilkokul 4. sınıflarda “İnsan
Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi " dersi okutulmaya başlanmıştır. Temel
Eğitimin 4. sınıfında okutulacak "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi
Dersi" ile öğrencilere 29 kazanımın
verilmesi hedeflenmiştir. Önceki yıllarda branş öğretmenleri tarafından verilen
dersin kazanımları, artık sınıf öğretmenleri tarafından verilecektir. Bu durum
sınıf öğretmenleri adına ciddi bir yeterlilik sorununu beraberinde getirmiştir.
Okulumuzdaki 12 sınıf öğretmenine uyguladığımız ankette ve 4. sınıflarda dersi
okutan 4 öğretmenimizle yüz yüze yaptığımız görüşmelerde de yeterlilik sorununu
tespit ettik. Çünkü öğretmenlerimiz üniversite programlarında bu dersin öğretimiyle
ilgili bir eğitim almamışlardır. Milli Eğitim Bakanlığı, il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri bu dersin
öğretimiyle ilgili henüz, hizmet içi eğitim ve eğitim seminerleri
düzenlemediğinden dolayı öğretmen yeterliliği istenen seviyeye getirilememiştir.
Dolayısıyla İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi kazanımları
öğrencilere gereği gibi verilememektedir. Bu durum beklenilen öğrenci
davranışlarının istendik düzeyde gerçekleşmesini engelleyerek, sonraki yıllarda
toplumsal problemlere neden olabilir.
Biz okul olarak bu sorunu
Hollanda'da alacağımız eğitim kursuyla, öğretmen yeterliliğimizi arttırarak
çözmek istedik. Bu amaçla okul personelinin hareketliliğini içeren bu projemizi
hazırladık. Toplamda 6 katılımcıyla Hollanda'nın Alkmaar şehrinde bulunan
Ourfield Eğitim Kurumunda, 5 gün boyunca insan hakları, demokrasi ve
vatandaşlık konularında kurs alacağız.. Ayrıca bu kursumuzda katılımcılarımız
insan hakları ve demokrasi alanındaki ortak kazanımlarımızın öğretilmesiyle
ilgili yetkinlik kazanacaklar, iyi uygulamaları transfer edeceklerdir. Böylece
insan hakları ve demokrasi konusunda alan okur yazarı olacak öğretmenlerimiz
okullarında, bölgelerinde eğitimsel liderlik rolü üstleneceklerdir. Öğretmenlerimiz "İnsan Hakları,
Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi"ni amacına uygun işleyerek öğrencilerin
insan haklarına saygılı, vatandaşlık bilinci gelişmiş ve demokratik olgunluğa
ulaşmış katılımcı bireyler olarak hayata atılmalarını sağlamış olacaklardır.
Katılımcılarımız okulumuzda fiilen derse giren ilkokul öğretmenleridir.
Hareketlilik Haziran 2019 tarihinde Hollanda'ya gerçekleştirilecektir.
Öğretmenlerimiz dersteki iyi
uygulamaları gözlemleyerek ve bunları derslerinde uygulayarak Avrupa
standartlarında eğitim vereceklerdir. Ayrıca öğretmenlerimiz müfredatın
gelişmesine katkıda bulunarak farklı yöntemler edinecek ve derslerinde
kullanmak üzere materyal tasarlayacaklar ve bu materyalleri derslerinde
kullanacaklardır. Bu projeyle Belediye İlkokulu öğrencileri insan hakları
konusunda bireysel farklılıklara hoşgörü ile yaklaşan, insan haklarına
saygılı,21. yüzyıla ayak uyduran, demokratik olma bilincine sahip bireyler
olacaklardır. Kurumumuz bu konuda yaptığı çalışmalarla ilçemizdeki diğer
okullara örnek olacak ve çağdaş seviyede eğitim veren lider bir kurum haline
gelecektir.
• Proje
yürütme ekibinin oluşturulması ve iş bölümünün yapılması
• Okul
personeliyle proje başlangıç toplantısının yapılması
• Proje
kabulünün yerel yazılı ve sözlü basın araçlarıyla duyurulması
• Proje web
sayfasının oluşturulması
• Okulumuzdaki
öğretmen ve 4.sınıf öğrencilerine tutum anketi yapılması
• Katılımcılara
dil desteği amaçlı Halk Eğitim Merkezi bünyesinde açılacak olan Temel Düzey
Pratik İngilizce kursu
• Kurum
müdürleri toplantısında proje bilgilendirilmesi yapılması
• Projenin
E-twinning ve okul eğitimi School Gateway platformuna yüklenmesi
• Proje
broşür ve afişlerinin hazırlanması
• Proje
panosunun hazırlanması
• İlçe
Milli Eğitime ve Kaymakamlığa ziyaretlerin yapılması ve proje ile ilgili bilgilerin verilmesi
• Proje ile
ilgili poster hazırlanması
• Proje
süresince işbirliği yapılacak kurumların ziyareti
• Konuyla
ilgili skeçler dramalar yapılması
• Demokrasi
şenliği yapılması
• Hollanda’daki
faaliyet öncesi katılımcılarla beklenti durum anketi
• Eğitim
bölgemizdeki 4.sınıf okutacak öğretmenlere seminer düzenlenmesi
• Velilere
bilgilendirme semineri düzenlenmesi
• Faaliyet
haftasından sonra eğitim bölgemizdeki okullara proje çıktılarının paylaşılması
• Proje
faaliyet haftası videolarının hazırlanması
• Katılımcılarla
faaliyet haftasının değerlendirilmesinin yapılması ve raporun yazılması
• Proje ile
ilgili film yapılması ve youtube ,okul web sitesine ,EBA ‘ya ve Proje Results
sitesine yüklenmesi
• Proje
sonrası ‘’Mesleki Gelişime Katkı’’ konulu anketin yapılması
• Proje
boyunca elde edilen kazanımların derste uygulanması ile ilgili rapor yazılması
• Katılımcılarla
sonuç değerlendirme anketinin yapılması
• Eğitim sonrası
etkinlik materyallerinin nasıl kullanılacağının bilgilendirilmesinin yapılması
• Yerel
basında proje çıktılarının yayınlanması
• Proje el
kitapçığının oluşturulması EBA’ya yüklenmesi
• Proje
resim sergisinin yapılması
• Proje
raporunun yazılması
S.N
|
ADI SOYADI
|
ÜNVANI
|
1.
|
Altan SAĞIR
|
Okul Müdürü
|
2.
|
Cemal DEMİR
|
Müdür Yrd.
|
3.
|
Mehmet YİĞİT
|
Sınıf Öğretmeni
|
4.
|
Gülay DEMİRGÜL
|
Sınıf Öğretmeni
|
5.
|
Mehtap ÇANTA
|
Sınıf Öğretmeni
|
6.
|
Uğur GÜNGÖR
|
Bilişim Öğretmeni
|
Çalışmalarınızdan dolayı hepinizi tebrik ediyorum.
YanıtlaSil